Kako podici motor ako padne

Pad motora je nešto sto svakog može da zadesi. U tom slučaju bitno je znati kako motor bezbedno vratiti na točkove. Podizanje motora može biti opasan poduhvat koji, ukoliko se ne uradi kako treba, može dovesti do različitih povreda - od ušinutih leđa pa sve do znatno ozbiljnijih ozljeda.

•Ovde pročitajte nekoliko savjeta i tehnika za podizanje motora na točkove:

Procjenite svoje mogućnosti 

•Motor je pao. U tom trenutku je najvažnije da se smirite, kako bi što bolje mogli da riješite situaciju. Znamo da može biti prilično naporno gledati svog ljubimca na zemlji, ali nervoza vam nikako neće pomoći. Udahnite duboko i postavite sebi nekoliko pitanja:
- Da li ste povređeni? - Da li je moguće da uopšte podignete motor? - Da li je bezbedno da podignete motor?
Najvažnije je da ne brzate sa donošenjem bilo kakve odluke. Par minuta je dovoljno da procenite situaciju i da vidite da li vam je potrebna pomoć. Ukoliko jeste, ne zaboravite da osobu koja vam pomaže podsetite da ne podiže motor za auspuh i pokazivače pravaca.

Procjenite okruženje oko vas

•Ako ste u opasnosti od saobraćaja, sklonite se na bezbjednu udaljenost i pustite da kontrolu situacije preuzmu organi reda. Takođe, pre nego što krenete da podižete motor, procjenite površinu na kojoj se dvotočkaš nalazi (da li je riječ o čvrstoj površini, šljunku, da li je asfalt mokar, da li ste blizu kanala). Bezbednost je na prvom mjestu, to ne smjete da zaboravite.

Procjenite motor

•Ako motor i daje radi, isključite ga. Isključite i dovod goriva, jer često može doći do njegvog curenja, a samim tim i do opasnosti od eksplozije. Ako motor "leži" na desnoj strani, spustite štender i ubacite u brzinu. Ako je na ljevoj strani, to nije moguće uraditi. Vodite računa o tim činjenicama, i ne zaboravite, žurba vam neće pomoći. Nije nam cilj da što pre podignemo motor, ako će se on odmah prevrnuti da drugu stranu.

Tehnike za podizanje motora

Prva tehnika:leđima okrenuti motoru - za veće motore, mada je poželjniji metod za dvotočkaše svih veličina

1. Okrenite ručice na "full-lock" poziciju, s tim da prednji točak bude okrenut na dole.

2. Nađite "tačku ravnoteže". Zapamtite, kada počnete da podižete motor, odgovorni ste za distrubuciju težine.

3. Namjestite se u položaj za sjedenje, zadnjicom ili donjim djelom leđa oslonjeni na sjedište. Važno da je ispravite leđa i glavu. Noge čvrsto na tlo, s razmakom od oko 30 cm između njih, blago savijenih koljena.

4. Jednom rukom čvrsto uhvatite za ručicu. Ne savijajte zglob.

5. Drugom rukom uhvatite ram motora (ili bilo koji drugi njegov čvrst dio). Napomena: nikako ne dirajte auspuh ili pokazivače pravca!

6. Malim koracima, pribijeni uz sedište i pravih leđa, počnite da podižete motor. Imajte na umu da ova tehnika neće biti od koristi na šljunkovitim površinama, kao ni na uzdbrdicama.

7. Budite pažljivi da se motor ne preturite na drugu stranu. Ukoliko je to moguće, spustite štender i ubacite motor u brzinu.

8. Postavite motor na štender, čime je vaš posao završen.













Druga tehnika:licem okrenuti ka motoru - za manje i motore srednje veličine

1. Okrenite ručice na "full-lock" poziciju, s tim da prednji točak bude okrenut na gore (kao na slici)

2. Nađite "tačku ravnoteže". Zapamtite, kada počnete da podižete motor, odgovorni ste za distrubuciju težine.

3. Budite blizu ručica, ali tako da ručica koja je bliže zemlji bude između vaših stopala. Napominjemo da je potrebno da obema rukama podižete motor. Ispravite leđa i glavu. Motora podižite polako, koristeći snagu nožnih mišića, a ne leđnih.

4. Vodite računa da motor ne preturite na drugu stranu.

5. Postavite motor na štender.



Hvala na čitanju,želim vam sigurnu vožnju.Pogledajte i naše ostale objave vama je to sitnica a nama puno znači,komentarišite a mi se čujemo u sljedećem postu.

Коментари