Šta trebate znati o prtljagu za motor

 - Koferi i torbe dodatno povećavaju upotrebnu vrednost motocikla tako što vam omogućavaju da ponesete razne stvari koje inače ne biste mogli. Motocikl koji je opremljen koferima može da prenese manju nabavku iz supermarketa, ručni alat, laptop, a ujedno služi i da posle vožnje odložite kacigu i jaknu kako bi slobodno uživali u šetnji.









- Koferi i torbe spadaju u osnovnu opremu bez koje putovanje motociklom nije moguće. Na tržištu postoji ogromna ponuda prtljaga raznih proizvođača i zapremina, pa izbor može biti komplikovan i zbunjujuć. U ovom tekstu, objasnićemo sve pojedinosti.

- Kofer se u osnovi deli na tvrdi i meki. Tvrdi prtljag podrazumeva plastične i metalne kofere, dok u meki spadaju torbe od tekstila ili kože. Od nedavno postoji i treća vrsta, a to je kombinacija plastike i tekstila kojom se postiže kompromis u vidu čvrstine i male težine. Razlikujemo tzv. tank torbe, odnosno tekstilne ili polutvrde torbe koje se montiraju na rezervoar (tank) motocikla.

 - Kofer može biti centralni, kada je montiran na rep motocikla, ili bočni, kada je montiran sa strane. U većini slučajeva moguće je kombinovati prtljag po potrebi. Na primer: plastični tvrdi centralni kofer sa tekstilnim bočnim torbama i obrnuto.

Tvrdi kofer

- Radi se o bočnim i centralnim koferima od tvrde plastike ili aluminijuma. Otporni su na spoljašne uticaje, pa će vaše stvari uvek biti suve i bez prašine. Zbog čvrste veze sa motociklom ne pomera ih vetar. Dozvoljavaju prenos težih stvari. Brzo i lako se montiraju i demontiraju sa motocikla. Kada stignete na odredište, pritiskom na dugme ih demontirate i nosite do smeštaja.

-Tvrdi prtljag je uvek osiguran bravom i ključem, tako da su vaše stvari zaštićene od krađe, a naravno ni koferi se ne mogu demontirati bez ključa. Prtljag sam po sebi nije aerodinamičan, mada su po tom pitanju plastični koferi bolji od aluminijumskih kofera i mekog prtljaga.



- Sve što važi za plastične kofere važi i za alumijumske, ali sa nekoliko bitnih razlika. Alumijumski koferi su značajno izdržljiviji od plastičnih. Mogu da se ogrebu ili deformišu, ali će i kao takvi ostati upotrebljivi. Za razliku od plastičnih kofera koji u slučaju pada i preturanja mogu da puknu i odvoje se od motocikla.

- Još jedna mala, ali bitna osobina, jeste da se bočni alumijumski koferi otvaraju odozgo za razliku od plastičnih koji se otvaraju sa strane, pa vam stvari neće ispadati ako vam nešto zatreba u putu.

- Druga mana tvrdog prtljaga jeste sama cena. Zavisno od proizvođača i veličine kofera, cene kompletnog prtljaga variraju od 400 do čak 1500 evra ako se odlučite za alumijumsku varijantu.




Meki kofer


- Meki prtljag su torbe od tekstila ili kože. Postoje centralne rolo torbe koje se fiksiraju na rep motocikla i bočne torbe koje se fiksiraju sa strane, odnosno bisage.

- Sve što je prednost tvrdog prtljaga, mana je mekog prtljaga i obrnuto. Glavne prednosti kod mekog prtljaga leže u tome što je lagan, ne opterećuje motocikl i povoljniji je za kupovinu. Ako putujete van uređenih puteva sa relativno manjim motociklom, meki prtljag je najbolje rešenje. Ukoliko se desi preturanje ili pad, mekani prtljag se neće polomiti.

- Navešćemo i najveće mane mekog prtljaga. Oni zahtevaju vezivanje kaiševima i pažljivije fiksiranje. Morate ih zaštiti od kiše, a i nemate mogućnost da ih osigurate. Lako mogu da se demontiraju ili raseku nožem. Još jedna mana jeste da meki prtljag nema nosače već se oslanja na sam motocikl, pa će torbe vremenom da oštete lakirane površine i plastike.

- Pod meki prtljag uvrtićemo i tank torbe koje se montiraju na rezervoar ispred vozača. Ovo je izuzetno praktičan komad opreme u koji možete odložiti sitne stvari koje koristite na putovanju. Idealno za flašicu vode, telefon, dokumenta, foto aparat i sl. Za sve ono što vam treba pri ruci.











Hvala na čitanju,želim vam sigurnu vožnju.Pogledajte i naše ostale objave vama je to sitnica a nama puno znači,komentarišite a mi se čujemo u sljedećem postu.

Коментари